Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Sunday, May 29, 2011

Teka Teki Juara Liga Super 2011

Update dari post sebelum ini, Kelantan berpeluang cerah untuk menjulang Piala Liga Super 2011 jika berjaya menewaskan Terengganu 6-June nanti. Kemenangan ke atas Pahang 28-May lalu dan kekalahan Terengganu kepada Kedah memberi peluang yang cerah kepada Kelantan untuk mengungguli Liga Super. Namun dengan hanya berbaki 3 perlawanan sahaja lagi, 3 pasukan teratas perlu berhati-hati. Ketika ini,Kelantan berada di tangga teratas berkongsi mata dengan Terengganu diiukti oleh Selangor. Apa yang pasti, sebarang kekalahan dalam baki 3 perlawanan nanti pasti akan mengundang padah.

Piya bangkit menyelamatkan Kelantan daripada diaibkan lagi Pahang dengan menjaringkan satu-satunya gol pada minit ke-12. Kekalahan Kelantan kepada T-Team nyata memberi impak apabila bilangan penyokong yang berkunjung ke Stadium Sultan Muhammad ke-IV semakin berkurang.




Inilah yang kita tidak mahu. Seperti apa yang telah berlaku kepada Selangor, sejak kekalahan berturut,stadium mereka hanya dipenuhi oleh 300 orang penyokong sahaja. Apakah ini bakal berlaku kepada Kelantan nanti?

Bola itu bulat, ada jatuh dan bangunnya. Namun penyokong kita tidak harus disamakan dengan penyokong kelab luar negara. Jangan sekali dibandingkan. Dan jangan sesekali menyalahkan penyokong jika ia betul2 terjadi. Jadi siapakah yang harus dipersalahkan? Bukan mudah untuk memenangi hati penyokong..

Walaubagaimanapun, Kelantan tetap berada di landasan terbaik untuk menjulang 2 piala. Terengganu lah yang menjadi penghalang. Tidak ada cara lain kecuali menang..

Gomo The Red Warriors Gomo!

No comments:

Post a Comment