Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Wednesday, May 25, 2011

Tersungkur di Tangan T-Team

Rekod tanpa kalah di gelanggang Stadium Sultan Muhammad ke-IV, hancur lebur di tangan T-Team. Apakah sudah terjadi? Kelantan gagal mempertahankan kekebalan di gelanggan sendiri sehingga akhir Liga Super 2011. Jelas kecewa dan tidak puas hati dengan corak permainan. Apakah punca disebalik kejadian? Kajian serta merta perlu dibuat.

Jika sebelum ini Kelantan hampir kalah melawan Harimau Muda namun gol saat akhir Mat Yo dapat menyelamatkan. Kelantan pulang membawa 1 mata. Keletihan mungkin dijadikan alasan tapi alasan sepatutnya tidak dicari. Punca mesti di atasi lebih awal berbanding menyesali kekalahan. Jika dah terjatuh selepas tersepak batu, sakit saja yang kita dapat. Adalah lebih baik untuk berjalan dan memerhatikan batu di hadapan. Persiapan mesti cukup.

Itu pengajaran untuk Kelantan malam ini. Tewas di stadium sendiri mengundang marah penyokong setia. Jika Terengganu dapat membelasah Pahang 5 0, kenapa tidak Kelantan. Lagi sekali perbandingan tidak sepatutnya dibuat. Akan tetapi, kita mesti meletakkan kayu ukur jika betul2 target pada kemenangan.

Pepatah orang putih, "do your work but always watch the scoreboard". Fikir-fikirkan..

Tapi sudah adat dalam permainan, ada kalah, ada menang. Sesiapa pun tidak terkecuali. Untuk menyedapkan hati, bukan rezeki kita malam ni. Diharap penyokong kita dapat bersabar walaupun kawe sendiri pun rasa panas. Kecewa!!! Kekalahan begini tidak dapat diterima. Apatah lagi penyokong yang berkunjung ke Stadium Sultan Muhammad ke-IV. Tamparan lebih hebat pastinya kepada ketua jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu.Beliau semestinya sudah tahu risiko sebagai jurulatih Kelantan..

Untuk perlawanan seterusnya, diharap Kelate dapat menang. Jika kalah lagi nescaya marah penyokong tidak mungkin dapat dikawal..

Menang kami sanjung, seri kami junjung, kalah kami penkong? Pesanan kepada penyokong, jangan buat begini. Sepertimana kita aibkan orang, bagaimana mereka rasa? Begitu juga kita.. Belajar menerima kekalahan sekali sekala..

No comments:

Post a Comment