Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Friday, May 13, 2011

Kelantan Belasah Selangor, Separuh Akhir Pertama Piala FA 2011

Alhamdulillah, syukur kita ke hadrat Allah.. Dengan kesungguhan dan usaha pemain kito, dengan izin Allah jugok, kita berjaya belasah Selangor semale.. 5 berbalas 1.. Syabas.. Syabas.. Syabas..

Game semale adalah buleh dikatakan game terbaik Kelate tahun ni.. Kelate berjaya belasah Selangor walaupun bermain di stadium lawan iaitu di stadium Shah Alam, Selangor.. Namo jah berkunjung selaku pasukan pelawat, tapi semale mace main di Kota Bharu.. Kehadiran penyokong keseluruhan 30 ribu ore.. 2/3 adalah penyokong Kelate iaitu seramai 20000 ribu.. Terbaik.. Tahniah kepada anda yang menyokong.. Kelate kito nyato hebat..

Gol semale dijaringkan oleh:

Ramzul Zahini Adenan [M-10]
Ramzul Zahini Adenan [M-40]
Mohd Badhri Radzi [M-43]
Nurul Azwan Roya [M-67]
Norshahrul Idlan Talaha [M-71]



Perlawanan Separuh Akhir Pertama, Piala FA 2011
Tarikh: 13 May 2011
Stadium: Shah Alam, Selangor (Away)


Kelate membuktikan kegarangan n kehebatan sebenar apabila membelasah teruk Pasukan yang ketika ni menduduki Carta Teratas Liga Super 2011.. Permaianan yang laju, corak yang kemas, aksi terbaik nilah hok kito nok tengok.. Tahniah Kelate, anda meme yang terbaik..

Tapi ingat pesane Tan Sri Anuar Musa, jangelah kito takbur dan bongkak denge kejayaan male tadi.. Nescaya Allah lebih berkuasa menentukan segalanya.. Kita hanya merancang n berusaha setakat yang termampu.. Tapi usaha pasti membuahkan kejayaan jika kita bersungguh2 dan ikhlas dalam mengerjakan sesuatu..

Kemenge semale jugok bule dikatakan Kelate telah menempah tiket awal ke Final lagi tahun ni untuk Piala FA.. Kelate mungkin ake berhadapan denge Terengganu yang mene jugok semale 3-2 ke atas Pahang... Kelebihan jugok kepada Terengganu apabila selepas ni akan bertandang ke stadium sendiri.. Congak awal ni mungkin akae jadi realiti...

Jika betul Kelate bakal berhadapan denge Terengganu, Kelate perlu berhati2 denge skuad penyu.. Sek Ganu bahayo jugok.. Tamboh2 denge penyokong dio hok agak fanatik.. Kelate fanatik, tapi nge Ganu kito jange cari baloh.. Jiran kita.. Harap pertembungan ni nanti jika jadi kenyataan tidak mengundang kejadian yang tidak baik..

Gapo2 pun, Kelate adalah yang terbaik.. Musuh tetap kito lawe.. Game mesti kito mene.. Adat lawe kito lawe..

Tahniah atas kejayaan semale..

Gomo tetap kito gomo..Gomo sapa cawat kote..

No comments:

Post a Comment