Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Saturday, May 28, 2011

TheRedWarriors Kembali ke Puncak

Alhamdulillah.. Syukur kita kerana masih lagi diberi peluang untuk menerajui Liga Super 2011 setelah mengatasi Pahang 1 0 malam ni.. Kemenangan ini pula dibantu oleh kekalahan mengejut Terengganu kepada Kedah 0 1. Sekali gus memberi peluang kepada Kelantan untuk berada di tangga teratas liga dengan berkongsi mata dengan Terengganu dengan kelebihan jaringan..

Sebelum ni ramai yang kecewa apabila rekod tanpa kalah Kelantan di Stadium Sultan Muhammad ke-IV lebur ditangan Terengganu. Namun Tan Sri Seri Anuar Musa berjaya meredakan kemarahan penyokong TheRedWarriors melalui post ringkas nya dalam ruangannya dalam FaceBook.

Menurut Tan Sri, Kelantan sebenarnya tidak menyasarkan pingat yang besar dalam musim ini memandangkan liku-liku yang terpaksa dilalui sejak permulaan musim lagi. Perancangan awal Kelantan berterabur apabila 3 tunggak utama Kelantan berhijrah secara mengejut ke pasukan lain, termasuklah T-Team yang mengalahkan Kelantan sebelum ini. Strategi awal Kelantan agak lari. Walaubagaimanapun, atas sokongan penuh pemain n para Penyokong fanatik Kelantan, kita masih lagi unggul di persada Liga Super dan Piala FA. Menurut Tan Sri lagi, tahun ni sebenarnya kita hanyalah menyasarkan 4 kedudukan terbaik sahaja. Jadi apa yang kita capai sekarang sudah pun melebihi target. Kredit kepada semua. Target kita realistik, malah untuk memenangi 2 Piala dalam masa terdekat ni juga tidak mustahil.

Semangat inilah yang kita mahukan.. Kekalahan bukan bermakna kita tidak boleh bangkit. Pemain2 juga bersemangat untuk memberikan kepada kita. Sebolehnya janganlah kita melemparkan tuduhan seperti rasuah dan sebagainya kepada mereka. Ia bagaikan fitnah yang takkan terhapus dosa. Namun, sebolehnya Kelantan janganlah tewas lagi. Agak perit untuk menerima kekalahan lebih2 lagi beraksi di gelanggang sendiri..

Sama-samalah kita doakan kejayaan The Red Warriors. Kejayaan malam ni sebagai pembakar semangat untuk perlawanan akan datang, Kelantan vs Terengganu pada 6 June sebelum Kelantan berhadapan sekali lagi dengan Terengganu di aksi perlawanan Akhir Piala FA 2011 pada 11 June nanti..

Kelate Terbaik! TheRedWarriors Terbaik!

No comments:

Post a Comment