Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Saturday, March 17, 2012

Keputusan Kelantan vs Perak 2-0, Game 10 Liga Super 2012

Siapa pun boleh jaringkan gol. Itulah kelebihan yang ada pada setiap pemain Kelantan sekarang ini apabila berjaya membenam Perak di laman sendiri dengan 2 jaringan yang dijaringkan oleh 2 pemain pertahanan, Daudsu dan Ropi. Kedua-dua gol tersebut dihasilkan melalui sepakan percuma yang sangat menarik.

Gol pertama menerusi bek kanan Kelantan, Daudsu yang mengambil kesempatan ke atas kesilapan penjaga gol Perak yang keluar jauh kehadapan. Kredit kepada Daudsu kerana berjaya menghantar terus bola dari tengah padang ke dalam rawang gol Perak yang hanya mampu dilihat sahaja oleh keeper Perak. Lambungan beliau sungguh tepat dan menghasilkan gol yang tidak disangka-sangka.

Manakala gol kedua pula dihasilkan oleh Ropi menerusi sepakan percuma yang kencang. Percaturan beliau dan Piya tampak menjadi. Boleh dikatakan, semua pemain pertahanan Kelantan pada malam ini beraksi dengan cemerlang.

Sebaliknya pemain import Kelantan sedikitpun tidak mampu untuk menyakinkan para penyokong. Kehadiran beliau tidak mampu untuk mengucar kacirkan pertahanan lawan. Nwoha seringkali rebah atau dengan kata lain lembik. Kelantan nyata akan lebih kuat jika memiliki seorang penyerang yang mampu menjalankan tugasnya dengan baik.

Namun tidak guna juga diperkatakan sehingga pintu pembelian pemain import dibuka semula bulan 4 nanti. Setakat ini, tenaga tempatan sudahpun cukup untuk mengekalkan rentak cemerlang Kelantan. Apa yang penting ialah strategi yang menjadi daripada jurulatih. Diharap pihak pentadbiran KAFA akan mencari pemain yang lebih berkaliber seperti mana Terengganu miliki sekarang untuk menghiburkan penyokong setia The Red Warriors.

Apapun, tahniah kepada Daudsu dan Ropi selaku penjaring utama dan keseluruhan pemain Kelantan yang bertindak cemerlang untuk menafikan setiap serangan bertali arus Perak lebih-lebih di separuh masa kedua. Hanya yang terbaik akan menjadi juara.

Gomo Kelate Gomo!!!!!

2 comments: