Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Thursday, March 29, 2012

Aksi Nwoha Semakin Menjadi

Tahniah kepada Nwoha kerana berjaya memecah kebuntuan menjaringkan gol apabila beliau berjaya menggembirakan penyokong Kelantan dengan menjaringkan gol menerusi sepakan kencang ketika berdepan KL SPA dalam suku akhir kedua Piala FA. Nwoha kemudiannya dilayangkan kad kuning kerana terlebih excited membuka baju sejurus sahaja beliau berjaya menamatkan badi dan kritikan penyokong.

Apa yang lebih menarik, Nwoha semakin mendapat tempat dihati para penyokong kerana beliau dilihat lebih rajin di atas padang berbanding dengan Ghaddar yang setakat ini hanya bijak mengambil peluang untuk mendapatkan sepakan penalti sahaja. Biarpun begitu, diharap penyerang import Kelantan terus bekerja keras untuk membantu Kelantan mempertahankan Liga Super dan merampas Piala FA yang dimiliki oleh Terengganu sebelum ini.

Terengganu dilihat semakin berbisa apabila mereka berjaya melepasi cabaran getir Lion XII. Dalam aksi suku akhir pertama, Terengganu berjaya menundukkan Lion 1-0 di Kuala Terengganu dan berjaya mengikat Lion 0-0 di Singapura. Terengganu juga memiliki ramai pemain berbisa yang boleh dikatakan mantap dan berpengelaman. Biarpun Kelantan berjaya menewaskan Terengganu di Kota Bharu, Kelantan harus berhati-hati kerana musuh tradisi adik dan abang itu dijangkakan bakal berentap sekali lagi di pentas FINAL PIALA FA 2012.

Disamping memiliki pemain tempatan yang berpengalaman, Kelantan begitu menagih khidmat pemain import untuk memperkukuhkan lagi jentera The Red Warriors terutamanya di bahagian serangan. Khidmat Mat Yo sangat ditagih. Diharap Nwoha akan terus meningkat dan kembali menemui sentuhan berbisa.

Terbaru Kelantan dikhabarkan bersaing dengan Perak untuk merebut bekas pemain Seladang pada tahu 2004, KEITA. Keita yang sekarang ini berada di India pernah dinobatkan pemain terbaik pada tahun 2010-2011.

Apapun keputusan, The Red Warriors tetap yang terbaik. Gomo Kelate Gomo!!!

No comments:

Post a Comment