Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Thursday, June 2, 2011

Sesi Latihan RedWarriors Kembali

Gap yang boleh dikatakan agak lama, diharap dimanfaatkan sepenuhnya oleh barisan pemain The Red Warriors dan jurulatih Kelantan. Datuk M Karathu memanggil semula untuk sesi latihan untuk perlawanan penting menentang Terengganu 6-June dan 11-June nanti. Semestinya semua pemain akan melepaskan penat sepuas-puasnya selepas jadual perlawanan yang begitu ketat sebelum ini.

Sesi latihan kali ini seperti biasa walaupun dengan ketiadaan 3 pemain utama The Red Warriors iaitu Mat Yo, Chanturu dan Farisham yang ketika ini dipanggil untuk menyertai sesi latihan bersama skuad kebangsaan. Biarpun dengan ketiadaan mereka, Datuk M Karathu masih lagi positif dan berkeyakinan untuk menundukkan Terengganu nanti. Itulah yang kita mahukan. Dengan ruang yang ada sebelum ini, Datuk M Karathu telah memanfaatkan sebaik mungkin untuk mencongak strategi Irfan Bakti. Kalah menang lain cerita, janji kita buat yang terbaik untuk menjulang Piala.

Kita sebenarnya berada di landasan yang paling baik berbanding Terengganu biarpun pelbagai undian memilih mereka untuk menjulang piala pada tahun ini. Sokongan padu kita teruskan selagi ada masa. Kalah dan menang adat perlawanan. Kita kena terima seadanya. Namun agak susah bagi kita untuk terima kekalahan. Itulah semangat pejuang yang sejati.. Pantang berundur selagi perjuangan belum berakhir..

Berkunjung ke stadium Terengganu 6-June nanti, pastinya stadium akan dipenuhi lautan putih. Diharap semangat juang The Red Warriors tidakkan luntur berhadapan dengan situasi itu nanti. Selamat berjuang...

No comments:

Post a Comment