Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Monday, June 20, 2011

Harimau Muda Cemerlang di Kelantan

Barisan pemain Malaysia yang menyarung jersi biru, beraksi cemerlang di Stadium Sultan Muhammad ke-IV, Kota Bharu malam tadi. Kemenangan pasukan Harimau Muda membelasah pasukan Myanmar dalam perlawanan persahabatan semalam mengubat duka pasukan negara setelah tewas 2 kali sebelum ini.

Kehadiran hampir 15 ribu orang penyokong di Kota Bharu membuktikan bahawa penyokong kita adalah yang terbaik di Malaysia. Kita bukan peminat bola negeri Kelantan semata-mata. Kehadiran penyokong yang ramai semalam mengesahkan bahawa rakyat Kelantan adalah peminat bola sepak yang sebenar-benarnya, baik untuk negeri dan negara. Walaupun kita tewas kepada Terengganu di perlawanan akhir Piala FA, kekecewaan tersebut biarpun ada namun tidak menjejaskan semangat kesukanan dan sokongan pada pasukan tercinta.

Apakah betul kemenangan Malaysia semalam dibantu oleh sokongan penyokong? Jawapannya memang YA! Bayangkan sebelum ini pasukan negara bermain tanpa sokongan. Tiada sorakan oleh peminat bukan sedikittapi banyak menjatuhkan moral pemain. Itulah yang terjadi kepada Kelantan apabila tewas kepada Terengganu sebelum ini. Walaupun kita ramai, namun tanpa sorakan dan sokongan, kita tertewas. Secara tidak langsung kita pemain akan tertewas. Itulah sifir yang mudah.

Syabas dan tahniah kepada penyokong Kelantan. Terima kasih juga kepada pihak FAM kerana memberi ruang dan kepercayaan kepada Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa untuk membuktikan bahawa penyokong Kelantan adalah yang terbaik setakat ini dan insyaAllah selama-lamanya.

Video jaringan Gol:






p/s: kawe suko benar bilo sek-sek kito royak..
"GOMO MALAYSIA GOMO"

Haha.. Hebat.. Mitok2 jadi trademark jugok.. Secara x langsung, bilo ingat team Malaysia, ingat team Kelate The Red Warriors!

Gomo Kelate Gomo!!!

No comments:

Post a Comment