Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Sunday, June 12, 2011

Dramatik.. The Red Warriors Tersungkur

Dramatik.. Itulah perkataan ringkas yang paling tepat boleh ditujukan untuk perlawanan akhir Piala FA pada malam tadi. Hasrat Kelantan untuk merangkul Piala FA pada tahun ini terkubur lagi setelah Kelantan ditewaskan oleh Terengganu 2-1.

Pada separuh masa kedua, Kelantan terlebih dahulu berada di depan menerusi jaringan cantik Nurul Azwan Roya pada minit ke-78. Keputusan 1-0 dijangka kekal sehingga wisel penamat sebaliknya lebur apabila serangan terakhir Terengganu membuahkan hasil apabila Daudsu yang cuba mengeluarkan bola tertaduk masuk ke dalam gol sendiri. Aksi dramatik tersebut berlaku tatkala perlawanan berbaki lebih kerang antara 5 ke 30 saat sahaja lagi. Ia sekaligus membangkitkan semangat Terengganu dan meruntuhkan semangat skuad The Red Warriors.

Nasi sudah menjadi bubur. Kelalaian pemain Kelantan dan taktikal kurang berbisa dihukum lagi apabila Terengganu mengesahkan Piala milik mereka apabila Ahmad Nordin Alias menjaringkan gol kemenangan mereka dalam masa tambahan.

Secara keseluruhan, pemain Kelantan dilihat tidak berfungsi sepenuhnya. Tidak seperti perlawanan dalam Liga Super. Tetapi adalah tidak wajar jika ada pihak cuba mengatakan perlawanan semalam sudah diatur. Secara mudahnya, nasib tidak menyebelahi kita. Bukan salah Daudsu atau sesiapa. Jika Daudsu tidak menanduk bola pada saat terakhir tersebut, mungkin juga akan gol. Jalan cerita mungkin berubah tapi dalam bola sepak, itu adalah perkara biasa.

Apa-apa pun, syabas dan tahniah kepada Terengganu. Begitu juga Kelantan. Penyokong yang hadir jauh dari Kelantan, datang dengan bas diharap dapat berpuas hati dengan perlawanan seadanya. Hakikatnya bola sepak Kelantan masih banyak perlu dibaiki. Pihak pengurusan dan barisan jurulatih Kelantan mesti berbuat sesuatu. Sebagai penyokong, perlawanan yang cantik sudah cukup walaupun kita tewas. Agak perit untuk menerima kekalahan, tetapi itu sudah menjadi adat perlawanan.

Pengalamanan kali ini cukup bermakna. Biarpun sesaat, dalam apa-apa pun aktiviti selain bola sepak, kelalaian akan membawa padah! Semoga kita tidak berputih mata lagi untuk Liga Super dan aksi perlawanan lain yang akan datang.








Keputusan Penuh: Terengganu 2 - Kelantan 1

TERENGGANU: Sharbinee Allawee, Helmi Remeli, Mazuki Yusof (K), Mazlizam Mohamad, Zubir Azmi, Joseph Kalang Tie, Reeshafiq Alwi, Ismail Faruqi, Ashari Samsudin, Abdul Manaf Mamat, Abdul Hadi Yahaya.

KELANTAN: Khairul Fahmi Che Mat, Daudsu Jamaludin, S. Subramaniam, Farisham Ismail, Zairul Fitree, S. Chanthuru, Shakir Shaari, Badhri Radzi (K), Nurul Azwan Roya, Izuan Solahuddin, Norshahrul Idlan Talaha.

Belajarlah dari pengalaman.. Bangkitlah untuk kemenangan!

No comments:

Post a Comment