Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Tuesday, June 14, 2011

Kekal di Persada Liga

Tahniah kepada Kelantan, akhirnya menang jugak. Jaringan tunggal Mat Yo pada minit ke-53 memberikan 3 mata penuh buat Kelate kito. Walaupun dendam x berbalas, tapi cukuplah untuk kekal di persada liga. Peluang cerah untuk Kelantan menjulang Liga Super pada musim ini, hanya tinggal 1 perlawanan sahaja lagi.. Maruah tertebus, diharap moral pemain dan penyokong kita kembali pulih.

Mengulas permainan malam ni, Kelantan sepatutnya mendapat 2 gol namun sepakan penalti oleh Mat Yo gagal disempurnakan gara-gara psikologi penjaga gol Perak. Kalu x silap,ni kali kedua sepakan penatli Mat Yo x masuk di Stadium Sultan Muhammad ke-IV. Mungkin gu lawan blh baca dah bola Mat Yo + Mat Yo ugah oleh psikologi. Namun Mat Yo tetap penyerang yang terbaik setakat ni.

Kelantan kembali menguasai perlawanan pada separuh masa kedua setelah Akmal Rizal cedera dan diganti. Ketiadaan Akmal jelas mengubah rentak membolehkan Kelantan berterusan mengasak pertahanan Perak.

Lepas ni, Kelantan akan berhadapan dengan Sabah pada 6-July-2011 di Kota Kinabalu, Sabah. Kelebihan kepada Kelantan berbanding Terengganu dan Selangor untuk perlawanan terakhir nanti. Kelantan hanya perlu seri sahaja untuk mengesahkan kita adalah juara. Di atas kertas boleh dikatakan kita juara, namun kita tidak boleh berpuas hati sekarang selagi perlawanan terakhir belum bermula. Dengan masa rehat yang panjang, diharap pemain Kelantan memanfaatkan masa yang ada untuk merehatkan diri dan menghilangkan trauma kekalahan dramatik kepada Terengganu tempoh hari.



Kelantan 1 - Perak 0
Norshahrul Idlan Talaha [M-52]

Tarikh: 14 June 2011
Stadium: SSMIV
Main biar molek.. Sokong biar molek.. Gomo KELATE Gomo!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment