Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Sunday, June 5, 2011

Habuan Tanah untuk The Red Warriors

PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (Kafa) bersedia untuk memberikan ganjaran berupa lot tanah untuk membina rumah kepada semua pemain The Red Warriors sekiranya berjaya menjulang dua lagi piala iaitu Piala Liga Super dan Piala FA musim ini.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, tanah bernilai RM50,000 setiap lot itu sebagai ganjaran membolot lima kejuaraan selepas berjaya membawa pulang Piala Malaysia, Piala Sumbangsih dan Piala Emas Raja-Raja.

Menurutnya, Kelantan mencipta sejarah besar bola sepak tanah air sekiranya berjaya muncul meraih lima kejuaraan itu.

“Saya mengingatkan pemain bahawa saingan kali ini bukan perkara biasa kerana kita dalam usaha merangkul lima kejuaraan,” katanya ketika mengiringi Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan, Datul Seri Mustapa Mohamed meninju latihan skuad Kelantan di Padang Mardi, dekat sini, kelmarin.

Lot tanah sumbangan peribadi beliau dan Kafa menurutnya, ditempatkan dalam kawasan dibangunkan sebagai pusat bola sepak.

Menurutnya, mini stadium, padang latihan, akademi bola sepak dan kemudahan lain disediakan berhampiran penempatan pemain.

“Ia mungkin menjadi The Red Warriors Villa dan ia akan dikenang sampai bila-bila hasil kejayaan cemerlang dan melakar sejarah besar dalam arena bola sepak negara,” katanya.

Bagaimanapun, menurutnya, maklumat terperinci mengenai pembinaan kawasan itu masih dirahsiakan.

“Apa yang penting ketika ini ialah memburu Piala FA dan Liga Super, itu matlamat kita dan harapan seluruh rakyat dan kita tidak mahu kecewa,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

2 comments: