Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Friday, June 10, 2011

Berwaspada Kebangkitan Terengganu - Perlawanan Akhir Piala FA 2011

Ketika ini, boleh dikatakan hampir setiap saat, perlawanan akhir Piala FA 2011 di antara Kelantan dan Terengganu menjadi sebutan peminat bola sepak tanah air. Tidak kiralah di negeri mana sekalipun, perlawanan malam esok adalah perlawanan berprestij yang akan menjadi tumpuan semua orang terutamanya penyokong setia kedua-dua negeri, Kelantan dan Terengganu. Pastinya debaran ini amat terasa lebih-lebih lagi kepada penyokong fanatik TheRedWarriors.

Mengulas laporan Harian Metro pada hari ini, peperangan psikologi antara kedua-dua pihak semakin menjadi-jadi. Jika dalam post sebelum ini, Kelantan dikaitkan dengan pelbagai kontroversi kononnya akan menjual perlawanan pada malam esok, situasi tersebut dilihat sebagai serangan psikologi untuk melumpuhkan kekuatan mental pasukan lawan, Terengganu. Mungkin ada jugak betulnya. Tidak wajar untuk kita melatah jika tiada fakta yang berasas. Itulah yang sentiasa berlaku apabila tibanya perlawanan akhir.

Sebelum ini, Terengganu dimalukan di laman sendiri seperti Kelantan dibelasah T-Team, pastinya akan mengundang balas dendam. Mereka semestinya akan bangkit untuk menebus kekecewaan tersebut sekali gus membuat Kelantan kempunan lagi untuk menjulang Piala FA pada tahun ini setelah kecundang kepada Selangor pada tahun 2009.

Misi yang berbeza pula diimpikan oleh Kelantan. Kekecewaan kita pada tahun 2009 mesti ditebus malam esok. Matlamat untuk menjulang Piala FA bukan angan-angan dan hangat-hangat tahi ayam semata-mata. Bahkan pada tahun ini, kita sasarkan kedua-dua PIala FA dan Liga Super untuk mencipta rekod baru. Itulah semangat perjuangan sebenar TheRedWarriors.

Walaubagaimanapun, Kelate The Red Warriors (pemain dan juga penyokong) disarankan tidak terlalu yakin dan berpuas hati dengan prestasi sekarang. Kemenangan 3-0 ke atas Terengganu tempoh hari bukanlah tanda ukur untuk perlawanan malam esok. Apa-apa pun boleh terjadi. Jika sebelum ini kita sudah pun menunaikan solat hajat dan doa untuk capai kemenangan, tiada yang lebih dapat kita berikan kepada skuad negeri kita selain memberikan sokongan padu tidak kira apa keputusan sekalipun.

Penyokong setia diseru untuk tidak melakukan sebarang aksi yang memalukan imej Negeri Kelantan. Tindakan sedemikian rupa bukan sahaja menjatuhkan maruah Kelantan, bahkan akan menyebabkan moral pemain TheRedWarriors terbantut. Kita bermain selama 90 minit dan 90 minit itulah kita harus bersama pasukan. Kehadiran Ultras sedikit sebanyak akan membantu. Dan jangan kita sesekali memberi peluang kepada pihak media untuk memburukkan lagi imej kita.

Terengganu dan Kelantan ibarat adik-beradik. Jadi sebarang ketidakpuashatian sesetengah individu hendaklah dielak 100%. Sokonglah dengan sokongan yang professional. InsyaAllah kita akan jadi juara.

Saksikan secara live di Stadium Nasional Bukit Jalil pada malam esok, 11-June-2011 ataupun di Astro Arena. Kelantan vs Terengganu. Final Piala FA 2011. Dengar Lagu Semangat Dikir Barat Kelate sempena Piala FA 2011 untuk menaikkan lagi spirit pada male esok..

Kelate The Red Warriors! We respect all but fear none!

No comments:

Post a Comment