Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Monday, June 6, 2011

Kelantan Benam Ego Terengganu

Terlebih dahulu syabas dan tahniah diucapkan kepada Kelantan yang telah berjaya menundukkan Terengganu dengan kemenangan bergaya dengan jaringan agak besar, 3-0. Kemenangan ini lebih manis lagi apabila Kelantan berjaya menyangkal pelbagai dakwaan bahawa sukar untuk menewaskan Terengganu memandangkan rekod mereka lebih baik berbanding Kelantan pada masa ini. Buktinya rekod tersebut bukanlah segalanya. Apa-apa pun boleh terjadi dalam arena bola sepak dalam negara mahupun luar negara.

Berkunjung ke Terengganu dengan harapan untuk menang sudah pun menjadi kenyataan. Debaran dan teka-teki sudah terjawab. Ternyata percaturan yang dirancang oleh Ketua Jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu menjadi. Syabas juga untuk beliau.

Gol malam ini dijaringkan oleh Izuan Salahuddin pada minit ke-10 dan penjaring berbisa Kelantan dan Malaysia, Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-73 dan masa tambahan minit ke-92. 3 gol cukup untuk membuktikan kehebatan Kelantan. Bukan calang-calang untuk menewaskan Terengganu lebih-lebih lagi ketika beraksi di stadium Terengganu.



Kejayaan manis pada malam ini diharap akan menjadi pembakar semangat buat player The Red Warriors untuk bermain dengan bersungguh-sungguh pada aksi perlawanan akhir Piala FA 11-June nanti. Masih terlalu awal untuk menobatkan Kelantan sebagai Juara Liga Super musim ini, baki 2 perlawanan akan menentukan siapa juara. Selangor yang turun terlebih garang malam ni membelasah Perlis 7-1 turut mengimpikan Piala daripada Kelantan. Terengganu juga masih mempunyai harapan. Semuanya akan berubah jika berlaku sebarang kesilapan oleh Kelantan.

Seterusnya perlawanan yang akan menjadi tumpuan, Perlawanan Akhir Piala FA 2011 akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 11-June nanti. Sama-samalah kita penyokong setia Kelantan membanjiri stadium untuk menyaksikan perlawanan paling berprestij di musim ini.

No comments:

Post a Comment