Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Tuesday, July 3, 2012

Keputusan Kelantan vs Negeri Sembilan 3-2 Game 23, Liga Super 2012

Update ringkas, secara keseluruhannya Kelantan berjaya menguasai permainan berbanding Negeri Sembilan. Separuh masa pertama, Kelantan ketinggalan 1-0 hasil kesilapan pertahanan Kelantan yang dimanfaatkan sepenuhnya oleh pemain sayap Negeri Sembilan. Walaupun ketinggalan, Kelantan kembali bangkit untuk mengikat Negeri Sembilan di awal separuh masa kedua menerusi Corner cantik yang diangkat oleh Farhan.

Gol pertama dicetak oleh Azlan Ismail setelah percubaan Indra gagal ditangkap oleh penjaga gol N9 lalu jatuh ke kaki Azlan. Segalanya mula berubah apabila Ghaddar dimasukkan untuk menambahkan lagi impak bahagian serangan Kelantan.

Gol kedua Kelantan dicetak oleh Ghaddar menerusi perangkap offside yang agak kontroversi, namun jaringan Ghaddar disahkan oleh Pengadil perlawanan. Ini bermakna Ghaddar berada pada kedudukan on-site ketika bola dihantar ke sebelah kanan..

Gol ketiga pula dicetak oleh Indra menerusi kerjasama yang jarang sekali dapat dilihat apabila Ghaddar tidak mensia-siakan peluang terhidang apabila bijak memberi hantaran kepada Indra. Selalunya Ghaddar akan bertidak bersendirian..

N9 bangkit di akhir perlawanan untuk mengejar Kelantan dan berjaya memperoleh gol saguhati menerusi Corner cantik disudahkan oleh Shukor Adan namun segalanya sudah terlambat kerana begitu kesuntukkan masa.

Apapun, syabas dan tahniah kepada Kelantan dan N9 kerana mempamerkan aksi yang mnghiburkan dan inilah yang dikehendaki oleh seluruh penonton khususnya fans The Red Warriors.

Kelantan dilihat berpeluang cerah untuk menjulang Piala Liga Super musim ini apabila hanya memerlukan kemenangan satu perlawanan sahaja lagi sebelum disahkan sebagai Juara - The Champion of Malaysian Liga Super untuk 2 tahun berturut-turut...

Gomo Kelate Gomo!!

No comments:

Post a Comment