Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Friday, June 29, 2012

Aksi Pemain Selangor dan Pengadil Memalukan!

Sungguh memalukan! Itulah ungkapan ringkas yang dapat dikatakan untuk perlawanan pada malam ini ketika Kelantan berjaya membelasah Selangor 1-0 hasil jaringan penyerang sensasi Kelantan, Muhammad Ghaddar. Aksi serangan yang diatur oleh Bojak tampak menjadi apabila setiap pemain berjaya memainkan peranan masing-masing demi mendapatkan tiga mata untuk melonjak ke tangga teratas Liga Super!

Walaubagaimanapun, aksi cemerlang The Red Warriors dan keseluruhan permainan menjadi agak hambar apabila PENGADIL pada malam ini seakan-akan pengadil yang mengadili budak sekolah. Sungguh memalukan dan menjijikan imej pengadilan bola sepak Malaysia. Manakan tidak setiap keputusan yang dibuat oleh pengadil termasuk penjaga garisan tidak tepat dengan kesalahan yang dilakukan. Inilah yang mengundang kemarahan penyokong bola sepak khususnya bola sepak Kelantan.

Agaknya, bagaimanakah pengadil tersebut boleh mendapat kelayakkan menjadi pengadil.

Kesian Ghaddar!!!

Antara keluhan yang dilemparkan penyokong apabila nasib beliau yang berhempas pulas untuk membantu Kelantan mendapat layanan buruk pemain Selangor dan tidak cukup dengan itu, Pengadil yang 'mangkuk' juga tidak memihak kepada beliau.

Antara aksi yang mendapat perhatian pada malam ini:

1. Aksi KAPTEN SELANGOR, AMRI YAHYAH menumbuk bahagian alat sulit Ghaddar. Dimana mata pengadil dan penjaga garisan ketika itu? Adakah patut seorang Kapten yang berpengalaman yang telah beraksi dalam kancah bola sepak sejak sekian lamanya bertindak menumbuk tempat yang boleh mengancam nyawa? Inikah rupa sebenar Amri? Lu pikirlah sendiri kata Nabil.. Tindakan macam orang yang tidak berfikiran waras. Kanak-kanak pun turut memaki hamun..

2. Kepala Ghaddar ditendang dan hanya layang kad kuning oleh Pengadil! Sangat tidak wajar dan tidak siuman dan tidak waras. Sungguh memalukan! Bak kata Azlan Johar, tindakan tersebut adalah salah dan jika ianya dilakukan, ia adalah tindakan yang disengajakan. Maka hukuman yang setimpal adalah layang kad merah! Malangnya pengadil yang lembik seharusnya dipecat selama-lamanya kerana dia akan menyebabkan bola sepak Malaysia dikeji..

3. Pengadil tidak tegas dan tidak pandai memberi amaran. Lagi-lagi kutuk pengadil... Biarpun siapa yang salah, pesalah mesti dihukum. Baik pemain Kelantan, pemain Selangor atau mana-mana pemain sekalipun. Dan ini tidak berlaku pada malam ini. Diharap selepas ini pihak FAM memandang serius akan isu ini. Hanya kami penyokong Kelantan yang berani bersuara demi melihat bola sepak Malaysia lebih maju kehadapan.

Apapun, sekalung tahniah dan syabas kepada skuad The Red Warriors khususnya Ghaddar kerana kesungguhan beliau dan masih berjuang demi Kelantan dan kareer beliau biarpun terpaksa berhadapan dengan lawan yang tidak hormat dan tidak professional. Kami tetap menyokong selagi anda masih bersama The Red Warriors!

Seterusnya kepada semua pemain, semuanya beraksi cemerlang dan bermain dengan baik untuk membalas dendam kekalahan pusingan pertama tempoh hari walaupun kehilangan Kapten pasukan, Piya di awal separuh masa pertama permainan.

Gomo Kelate Gomo!
Respect! The pride of The Red Warriors!

No comments:

Post a Comment