Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Tuesday, July 17, 2012

Apek Sedia Pikul Tugas, Yakin Pertahan Gelaran

TIADA jalan mudah untuk skuad kebangsaan mempertahankan Piala AFF pada hujung tahun ini namun tidak mustahil untuk melakar sejarah menjulang kejuaraan sekali lagi.

Hakikat itu diakui penjaga gol utama negara, Khairul Fahmi Che Mat yang meramalkan saingan tahun ini lebih mencabar dengan setiap pasukan yang bersaing pasti menyimpan hasrat membalas dendam selepas kejayaan skuad negara menjulangnya buat kali pertama di Indonesia dua tahun lalu.

“Kami perlu bersedia kerana saingan pasti lebih sengit namun saya harap kami mampu mengekalkan kejuaraan ini. Kelebihan beraksi di tempat sendiri sebagai tuan rumah bersama perlu dimanfaatkan sebaik mungkin. Kami akan berusaha sebaik mungkin untuk tidak menghampakan peminat tempatan yang pasti memberikan sokongan padu,” kata pemain yang turut menjulang Piala AFF dua tahun lalu.

Pada saingan yang dijadual November tahun ini, skuad negara yang berada dalam Kumpulan B diundi bersama Indonesia iaitu pasukan yang ditewaskan Malaysia di final dua tahun lalu selain musuh tradisi, Singapura serta naib juara pasukan dalam pusingan perlawanan kelayakan manakala Kumpulan A diketuai Thailand, Vietnam, Filipina dan juara pusingan kelayakan.

“Paling penting kami tidak boleh memandang rendah mana-mana pasukan yang bersaing termasuk pasukan yang tampil daripada pusingan kelayakan,” kata penjaga gol Kelantan berusia 23 tahun itu.

Dia turut menegaskan jadual padat yang bakal diharungi dirinya selepas ini tidak akan menjejaskan prestasi kerana sebagai pemain profesional penting untuk kekal fokus bagi mempamerkan aksi terbaik dalam perlawanan.

“Fokus adalah perkara utama. Saya akan menanganinya satu persatu walaupun ada tugasan penting bersama skuad kebangsaan dan Kelantan,” katanya yang menyertai skuad kendalian Datuk K Rajagobal semalam dengan aksi menentang Arsenal dan Manchester City selain latihan di luar negara.

Penjaga gol itu turut menjadi harapan membantu Kelantan menjulang Piala Malaysia dan melonjakkan Kelantan melepasi peringkat suku akhir Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) pada September ini.

Pada musim ini Khairul Fahmi memberikan komitmen penuh apabila membantu Kelantan menjulang Piala FA buat kali pertama selain mempertahankan kejuaraan Liga Super.

Laporan Metro.

No comments:

Post a Comment