Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Monday, July 16, 2012

Kuasa Baru Liga Malaysia

KEJAYAAN Kelantan mempertahan kejuaraan Liga Super 2012 selepas menjulang Piala FA buat kali pertama pada musim ini menandakan dinasti baru kuasa bola sepak sepak tempatan sudah beralih kepada gergasi Pantai Timur itu selepas mengetepikan saingan sengit beberapa pasukan tempatan dan kelab jemputan, LionsXII.

Bagi kapten Kelantan, Mohd Badhri Radzi, kejayaan mempertahankan kejuaraan Liga Super adalah istimewa dan bersejarah kerana bukan semua pasukan mampu melakukannya dengan saingan dan cabaran yang diberikan lawan pasti berbeza pada setiap tahun.

“Saingan tahun ini menuntut persembahan terbaik dipamer ke tahap maksimum pada setiap perlawanan. Selain terpaksa bersaing dengan Terengganu, Selangor, Perak dan Negeri Sembilan, kami juga perlu menghadapi kelab Singapura, LionsXII.

“Namun kami sememangnya berada di landasan tepat pada musim ini. Mana-mana pemain yang berada dalam pasukan ini pasti mampu meraih kejayaan. Corak permainan kami kini sudah berada pada satu tahap yang lebih baik berbanding pasukan lain,” kata perancang tengah berusia 30 tahun itu yang kini memburu Piala Malaysia serta Piala Konfederasi Bola sepak Asia (AFC).

Kebangkitan Kelantan turut menandakan kemerosotan beberapa pasukan yang pernah digelar sebagai gergasi sebelum ini seperti Terengganu, Selangor dan Kedah walaupun setiap pasukan kini diperkuat kehadiran dua pemain import yang kembali mewarnai saingan liga tempatan.

Paling tenat adalah juara tiga piala dua tahun berturut-turut, Kedah yang kini perlu mengharungi aksi play-off untuk kekal dalam kancah utama liga bola sepak tempatan ini walaupun turut membariskan beberapa pemain kebangsaan.

Kehadiran pemain import pada musim ini dilihat turut memberikan impak positif terhadap bola sepak tempatan kerana lebih berdaya saing terutama membabitkan penyerang import yang pastinya mencabar peledak tempatan seperti Norshahrul Idlan Talaha dan Ahmad Shakir Ali untuk turut menempa nama.

Metro.

No comments:

Post a Comment