Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Saturday, July 7, 2012

Kelantan JUARA Liga Super 2012

Syukur alhamdulillah, kerana berkat usaha dan penat lelah seluruh barisan The Red Warriors khususnya para pemain Kelantan akhirnya terbalas pada malam ini apabila Kelantan berjaya melakar kemenangan bergaya ke atas Perak sekali gus secara automatik bergelar Juara Liga Super 2012 untuk tahun kedua berturut-turut.

Aksi pada separuh masa pertama sungguh menghiburkan dan mengkagumkan! Semestinya pemain yang harus dinobatkan Man of The Match malam ini, Indra Putra kerana berjaya melakar hatrik dan assist yang cantik untuk membantu rakan-rakan menjaringkan gol.

Kelantan menang bergaya 6-0 ke atas Perak yang bukan calang-calang pasukan di dalam Liga Super. Manakala senarai pemain yang berjaya mencetak nama selaku penjaring pada malam ini:

1. Indra Putra (hatrik)
2. Mat Ghaddar
3. Piya
4. Nurul Azwan Roya

Sekalung syabas dan tahniah tidak lupa juga kepada Farhan kerana sumbangan beliau menerusi beberapa hantaran cantik ke hadapan dan pemain pertahanan yang kental untuk mengawal pintu gol untuk mengekang asakan lawan yang sering kali melancarkan counter attack.

Tekanan Kelantan tiada lagi dalam dua baki perlawanan dan dijangkakan Bojan hanya akan menurunkan barisan simpanan untuk memberi pendedahan terutamanya kepada pemain muda.

Kemenangan kali ini menyuntik semangat The Red Warriors untuk terus cemerlang di masa hadapan. Penonton dan penyokong juga berpuas hati dan akan sentiasa bersama Kelantan untuk melakar kejayaan demi kejayaan di masa akan datang.

Gomo Kelate Gomo! Selamanya The Red Warriors!

No comments:

Post a Comment