Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Tuesday, January 31, 2012

Kelantan vs Malaysia (Skuad Senior Kebangsaan)

Laporan MyLaunchPad Sport

KUALA LUMPUR, (Arena.my) - Jurulatih skuad kebangsaan, K. Rajagobal mahu skuad kendalian tidak memandang rendah keupayaan Kelantan dalam perlawanan persahabatan, dengan peluang terbaik menguji pemain muda.

Kemampuan Kelantan yang sedang menghuni tangga teratas Liga Super musim 2012, menandakan pasukan itu tidak boleh dipandang rendah meskipun sekadar perlawanan persahabatan.
Apatah lagi kelantan bakal memperkuatkan dengan pemain import mereka yang semakin menemui rentak selepas selepas permulaan hambar.

Hal itu diakui Rajagobal yang selalu memantau perkembangan bola sepak negara, namun percaya pemainnya mampu mempamerkan kebolehan mereka selaku pasukan kebangsaan.
"Yang penting bagi saya adalah untuk memberi ruang kepada pemain kebangsaan mempameran aksi mereka. Kita tahu, Kelantan adalah pasukan yang baik, jadi ini adalah peluang terbaik untuk pemain muda.

"Kita akan meletakkan pemain baru dan cuba mengenalpasti posisi mana yang patut diberikan,"katanya.

Skuad kebangsaan akan turun menentang Kelantan pada Rabu ini di Stadium Bukit Jalil.

>> Dalam pada itu, menurut laporan akhbar tempatan, Mat Yo komited untuk menjaringkan gol untuk skuad kebangsaan walaupun terpaksa mengecewakan skuad The Red Warriors yang tersayang.. Apapun, ini hanyalah perlawanan persahabatan. Mungkin timbul juga persoalan kepentingan negeri atau negara. Namun jika Kelantan menang, bolehkah kita katakan skuad Kelantan lebih baik daripada skuad Kebangsaan Malaysia?

Gomo Kelate Gomo!!!

No comments:

Post a Comment