Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Saturday, January 21, 2012

Kelantan vs Kedah 3-0, Game 4 Liga Super 2012

Kelantan menang bergaya apabila menewaskan Kedah di laman sendiri di Stadium Darul Aman dengan jaringan 3 gol tidak berbalas. Gol pertama dijaringkan oleh Muhammad Ghaddar melalui sepakan penalti apabila Mat Yo hampir sahaja menjaringkan gol pertama tetapi dijatuhkan oleh pertahanan Kedah.. Sepakan tersebut disempurnakan sepenuhnya menyebabkan semangat Kedah menurun sepanjang separuh masa pertama..

Walaubagimanapun, Kedah kembali bangkit pada masa kedua dengan melancarkan serangan bertali arus ke gol Kelantan namun pertahanan Kelantan yang kebal semalam menggagalkan hasrat skuad kenari. Mereka tidak berputus asa dan meneruskan serangan sehingga memaksa Apek bekerja keras untuk memastikan pintu gol Kelantan tidak dibolosi. Apek seperti biasa bertindak cemerlang dengan menyelamatkan serangan berbahaya yang dilancarkan oleh Muhymeen dan juga Badrol.

Kelantan hilang rentak dilihat gagal mengawal perlawanan malah mengikut rentak Kedah. Tiada serangan berbahaya dilakukan malah Kelantan juga dilihat bersahaja dan tenang menghadapi serangan pantas Kedah. Situasi kembali berubah apabila Antwi dimasukkan menggantikan Ghaddar.. Malam ini Antwi beraksi cemerlang apabila mampu menewaskan 3 pertahanan Kedah dan memberi hantaran cantik kepada Mat Yo yang tidak dikawal. Peluang tersebut dimanfaat sepenuhnya oleh penyerang berbisa Kelantan dan berjaya menghasilkan jaringan kedua..

Kedah semakin parah apabila dilihat semakin tidak bertenaga walaupun penyerang import mereka dimasukkan. Kecuaian Kedah dihukum sebelum wisel penamat apabila Antwi berusaha untuk mencabar Helmi dan seterusnya mendapat jaringan ketiga..

Tahniah The Red Warriors.. Hampir 200 penyokong setia Kelantan bersorak gembira dengan kemenangan bergaya semalam..

Walaubagaimanapun perlawanan semalam tercemar apabila 3 kejadian yang tidak diingin berlaku..

1. Lampu limpah terpadam
2 & 3. Pemain Kedah bertindak tidak professional apabila bertindak menjatuhkan Ghaddar dan memijak belakang beliau..

Diharap pengadil juga akan membuka mata mereka dan lebih waras dalam menjatuhkan hukuman. Tidakan demikian adalah tidak patut dilakukan.. Mereka beraksi seolah-olah bermain di kampung-kampung dan perlu juga diingat, aksi tersebut bakal juga mencemarkan nama negara Malaysia kita sendiri. FAM perlu lakukan sesuatu. Alangkah baiknya jika Ghaddar sendiri bangkit untuk menyaman pemain Kedah..

Apapun, diharap aksi kotor demikian tidak berlaku lagi dimasa akan datang. Tahniah The Red Warriors. Teruskan aksi cemerlang..

Perlawanan seterusnya Kelantan akan bertemu dengan Kuala Lumpur pada 28-Jan-2012 jam 8.45 malam.

Gomo Kelate Gomo!!!

No comments:

Post a Comment