Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Friday, January 27, 2012

Preview - Kelantan vs Kuala Lumpur, Game 5 Liga Super 2012

Ketua jurulatih Kelantan, Peter James Butler optimis Kelantan mampu mengutip tiga mata penuh pada perlawanan malam ini menentang pasukan tercorot liga, Kuala Lumpur. Berdasarkan prestasi semasa pemain, Kelantan tidak berdepan dengan sebagai masalah untuk menjinakkan Kuala Lumpur di gelanggang sendiri, Stadium Sultan Muhammad IV di Kota Bharu..

Walaubagaimanapun, beliau tidak mahu anak-anak buahnya mengambil sikap pandang rendah terhadap Kuala Lumpur yang pastinya akan turun untuk mendapatkan sekurang-kurangnya mendapat 1 mata disamping mengaibkan Kelantan di gelanggang sendiri. Tempoh rehat seminggu nyata membolehkan pemain The Red Warriors cukup rehat dan lebih bersedia untuk melakar kemenangan yang seterusnya..

Kali ini juga, penyerang import sensasi Kelantan, Ghaddar juga berjanji akan meledakkan gol untuk membantu Kelantan agar terus meneraju Kelantan disamping menghapuskan badi ke atas dirinya yang setakat ini digelar hero sepakan penalti. Dalam 4 perlawanan berlalu, Ghaddar hanya mampu menjaringkan dua gol menerusi sepakan penalti ketika menentang pasukan Lion Singapura (perlawanan pertama) dan Kedah minggu lepas..

Mat Yo seperti biasa juga diharapkan mampu menjaringkan gol dan menambah koleksi jaringan peribadi beliau. Selain itu, pemain-pemain lain musim ini yang masih dahagakan gol ialah Indra Putra, kapten Piya, Farhan, Antwi dan juga pemain-pemain mantap musim lalu seperti Nurul Azwan Roya, S Chanturu, Shakir, Ramzul... Mereka pasti akan berbuat sesuatu jika diturunkan dalam kesebelasan utama pada malam ini..

Kelebihan pemain yang masing-masing optimis menjaringkan gol, Kelantan semestinya berada dalam landasan terbaik untuk mempertahankan Liga Super 2012.. Sama-sama kita doakan kejayaan The Red Warriors..

Gomo Kelate Gomo!!

No comments:

Post a Comment