Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Thursday, January 12, 2012

Kelantan vs Singapore LIONS XII - Game 1 Liga Super 2012

Kelantan membuka tirai Liga Super 2012 dengan langkah kanan apabila berjaya menewaskan Singapore LIONSXII, 2-1 dalam perlawanan yang belangsung di Singapura 10-Jan lalu. Bangkit mahu membuktikan kehebatan dan menebus balik kekecewaan ketika tewas kepada Negeri Sembilan tempoh hari, Kelantan seharusnya diberikan pujian apabila mampu menewaskan pasukan tuan rumah selain terpaksa beraksi di atas padang rumput tiruan yang sekarang ini sering disebut-sebut sebagai punca seseorang pemain tidak dapat bermain dengan baik dan diluar kemampuan sebenar. Itulah alasan dan pelbagai lagi akan ada alasan jika tewas, lumrah dunia..

Walaubagaimanapun Kelantan masih tidak menunjukkan prestasi yang mampu meyakinkan peminat jika dinilai berdasarkan corak permainan menentang Persebaya dan Negeri Sembilan tempoh hari. Sungguh tidak seperti biasa dan seolah-olah gagal mengekalkan rentak cemerlang Kelantan 2 tahun lepas. Mungkin dengan adanya pemain import dan masalah komunikasi, ia sedikit banyak mempengaruhi corak keseluruhan permainan. Akan tetapi, alasan tetap alasan..

Tanggungjawab tersebut semestinya akan disandang penuh oleh ketua jurulatih Kelantan, Butler. Kritikan yang membina harus diberikan untuk melihat Kelantan terus berada di puncak sampai bila-bila. Jika Kelantan berani melaungkan saingan yang mantap untuk merampas segala piala pada tahun ini selain tidak akan kalah, maka Butler dan pengurusan Kelantan sudah tentu akan berbuat sesuatu.. Segala pastinya yang terbaik, sudah pasti. Kita tunggu dan lihat sahaja..

Tapi jangan juga kita lupa bahawa pasukan lain juga makin berbisa. Orang kata, jangan syok sendiri. Always watch the score board supaya kita sedar dan tahu plan dan strategi yang seterusnya.. Ini sudah pasti sudah diambil kira apabila TSAM juga mengumumkan penilaian pemain Kelantan adalah berdasarkan KPI. Jatuh bangun akan sentiasa dipersoalkan..

Untuk perlanwanan pertama Liga Super, Kelantan ketika ini berada di tangga kelima dengan 3 mata penuh tapi beza gol.. Masih terlalu awal walaubagaimanapun sekalung syabas dan tahniah kepada Kelantan kerana Singapura bukanlah lawan yang mudah..


Manakala keputusan pasukan lain adalah seperti berikut. T-Team masih garang walaupun tunggak mereka dulu, Indra, Azizi dan Farhan sudahpun menjadi milik Kelantan semula..


Seterusnya, kelantan bakal berjumpa pula dengan PKNS yang sebelum ini tewas kepada Johor FC, 0-1, esok Jumaat 13-Jan-2012 pukul 8.45 malam..


Gomo Kelate Gomo!

No comments:

Post a Comment