Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Monday, April 30, 2012

Piya Tak Sabar Beraksi

KAPTEN pasukan Kelantan, Mohd. Badri Radzi atau Piya yang baru sahaja pulih dari- pada kecederaan, mengakui sudah tidak sabar untuk kembali beraksi pada pertemuan separuh akhir kedua Piala FA bertemu Kedah di Stadium Darul Aman, Alor Setar malam ini.

Piya yang sebelum ini mengalami kecederaan pada aksi separuh akhir pertama di Kota Bharu, 21 April lalu dilihat sudah menjalani latihan bersama The Red Warriors di padang Institut Penyelidikan dan Kemajuan Pertanian Malaysia (MARDI) Pasir Tumboh dekat Kota Bharu semalam.

"Alhamdulillah, kecederaan yang dialami hanya melibatkan ketegangan urat sahaja dan ia hampir sembuh.

"Pertemuan ini cukup penting buat Kelantan kerana ia akan menentukan sama ada kita layak beraksi di pentas akhir Piala FA musim ini atau tidak," katanya ketika dihubu- ngi semalam.

Mengulas mengenai pertemuan kedua di Stadium Darul Aman malam ini, Piya memberitahu, kedua-dua pasukan mempunyai peluang seimbang dalam perlawanan tersebut.

"Bagaimanapun, kita tidak boleh mengambil mudah perlawanan ini. Pertemuan kedua ini pasti menjanjikan aksi yang sengit, mahu tidak mahu kita kena bersedia untuk perlawanan ini.

"Saya harap rakan-rakan sepasukan dapat memberikan aksi terbaik dalam pertemuan ini walaupun turun tanpa beberapa tonggak seperti Mohd. Daudsu Jamaluddin dan S. Subramaniam," ujarnya.

Tambahnya, ketiadaan dua tonggak itu tidak menjejaskan persiapan pasukan memandangkan Kelantan mempunyai pemain yang mampu mengisi kekosongan ditinggalkan oleh pemain tersebut.

Pemain kelahiran Kampung Atas Paloh, Kota Bharu ini berkata, dia dan rakan-rakanya bertekad untuk mendapatkan jaringan awal bagi menyuntik moral rakan-rakan sepasukan pada pertemuan tersebut.

"Walaupun mereka dilihat mempunyai kelebihan beraksi di tempat sendiri, namun saya dan rakan-rakan tidak akan memberikan laluan mudah.

"Kelibat Khryil Muhymeen Zambri perlu diawasi jika kita tidak mahu kecewa pada pertemuan tersebut dan dia seorang pemain yang cukup bahaya buat Kelantan, termasuklah serangan balas mereka," jelasnya.

Pada pertemuan separuh akhir pertama di Kota Bharu pada 21 April lalu, kedua-dua pasukan terikat dengan jaringan 1-1.

Laporan KOSMO! 01-MAY-2012.

No comments:

Post a Comment