Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Tuesday, April 17, 2012

Kelantan, Kedah, Lions XII - Siapa Lebih Hebat?

Kelantan memburu dua kemenangan penting apabila bakal berdepan dengan Kedah dalam aksi Separuh Akhir PIALA FA 2012 yang dijadualkan berlangsung pada 21-April ini dan satu lagi misi untuk merampas kembali tahta Liga Super yang sekarang ini diterajui oleh skuad Lions XII Singapura.

Persoalannya, siapakah yang lebih hebat untuk menyerap tekanan bersiri ini?

Demi untuk mengelak daripada maruah negara daripada tercemar, Kelantan sedia bangkit untuk merampas kembali tahta Liga Super daripada kelab dari Singapura itu. Namun tidak bermakna Kelantan tidak fokus untuk menempah slot ke peringkat akhir PIALA FA 2012.

Kedua-duanya merupakan perlawanan penting namun keutamaan harus diberikan kepada saingan Piala FA. Kita tidak harus memandang rendah Kedah walaupun mereka berada di tangga tercorot liga. Wak Jamak juga mempunyai resepi tersendiri untuk menidakkan hasrat Kelantan namun latihan di bawah kendalian Bojan Hodak pastinya berbeza.

Siapa yang lebih bijak pastinya akan berjaya. Kembalinya Ghaddar juga adalah untuk merealisasikan hasrat Kelantan ke FINAL PIALA FA. Atas kertas, Terengganu dijangka bakal ke slot akhir Piala berprestij itu dengan mudah apabila berhadapan Sime Darby, iaitu kelab bukan pilihan. Diharap Sime Darby juga mampu untuk mengejutkan Terengganu yang terumbang ambing sekarang dan mencatatkan sejarah bertemu Kelantan di FINAL. InsyaAllah..

Gomo KELATE Gomo!!!!!!

No comments:

Post a Comment