Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Wednesday, May 16, 2012

Keputusan Kelantan vs PKNS 3-0, Game 16 Liga Super 2012

Seperti dicongak, prestasi semasa Kelantan yang cukup kemuncak, Kelantan sekali lagi menang bergaya dengan jaringan agak besar 3 gol tidak berbalas.

Dengan persiapan rapi dan motivasi yang tinggi, Kelantan yang turun menghadapi PKNS tidak berdepan sebarang masalah untuk mematahkan setiap serangan lawan malah terus konsisten dengan penyudah yang cantik dan berkualiti.

Gol pertama Kelantan dijaring oleh Mat Yo, menerusi gelecekan cantik dihadapan pintu gol untuk mengelirukan pertahanan PKNS dan penjaga gol.

Gol kedua dijaring oleh Obinha menerusi tandukan cantik hasil sepakan percuma membuktikan Obinha semakin berbisa dalam menyambut hantaran sepakan percuma dan sepakan penjuru apabila semakin kerap mencatat nama penjadi penjaring menerusi sepakan bola mati.

Gol ketiga dijaring oleh Abe Ghaddar menerusi gerakan solo seperti yang beliau sentiasa lakukan. Kelajuan, kekuatan dan ketajaman penyudah Mat Ghaddar memang tidak boleh dinafikan lagi walaupun dilihat suka bergerak solo dan agak malas mengejar bola. Namun Ghaddar harus diawasi lawan kerana beliau mampu menyudahkan setiap peluang yang terhidang.

Video:


Dengan itu, Kelantan semakin rapat mengejar Lions XII yang sekarang ini berada dipuncak namun dengan kelebihan 5 game tapi beza hanya 4 mata.

Dengan prestasi sekarang, Kelantan berada dilandasan yang tepat untuk sekali lagi bergelar Juara Liga Super 2012. Gomo Kelate Gomo!

No comments:

Post a Comment