Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Friday, February 27, 2015

Liga Malaysia 2015 Kurang Liputan

Ramai yang mengeluh kecewa gara gara kekurangan liputan tatkala bola sepak Malaysia sedang rancak berlangsung. Tahun ini hak penyiaran diberikan kepada media prima yang berjaya memikat FAM berbanding tahun terdahulunya kepada siaran berbayar, Astro melalui Astro Arena.

Nyata FAM lebih mementingkan duit yang difahamkan media prima menawarkan lebihan puluhan juta berbanding Astro.

Tidak meriah dan terkebelakang. Kepentingan liputan tidak dipandang FAM. Apabila penyokong lantang bersuara menyalahkan FAM, mereka akan mengenakan denda tapi tetap membuta tuli tanpa mendengar dan memandang apa yang penyokong mahukan.

Kepimpinan terhebat seperti Annuar Musa dan TMJ yang komited untuk membangunkan bola sepak negara disisihkan FAM.

Kegagalan meningkatkan mutu pengadilan tidak dipandang serius.

Tiada roadmap yang jelas untuk menentukan hala tuju bola sepak Malaysia. Kemana dan bila masih lagi menjadi tanda tanya.

Sumbangan Astro Arena sebelum ini yang jelas meningkatkan imej bola sepak negara diketepikan begitu saja.

Undang undang FAM yang melibatkan Harimau Muda masih mengelirukan pemain dan pasukan. Kecoh sana sini tapi FAM tidak akan mengambil tindakan jika tiada laporan.

Isu jadual padat oleh pasukan yang terlibat dengan AFC yang membawa nama Malaysia masih tidak menemui jalan penyelesaian.

Penyokong masuk ke stadium perlu berkorban masa, duit, tenaga, bergaduh, berhujan malah ada yang cedera dan terkorban kemalangan demi minat dan sokongan padu pada pasukan dan negara namun FAM tidak agresif untuk menutup lubang yang ada apatah lagi untuk menambah baik mutu bola sepak negara demi rakyat Malaysia yang telah banyak berkorban... Ketiadaan liputan sungguh mengecewakan. Oh FAM...

Kritikan membina pasti membawa perubahan yang membina. Sama sama kita doakan pengurusan FAM diberikan kekuatan untuk mencari idea, bekerja, berusaha dan seterusnya berjaya memajukan bola sepak Malaysia. Kutuk tiada guna tapi doa senjata utama.

Good luck and all the best FAM!

No comments:

Post a Comment