Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Tuesday, November 5, 2013

Pahang Juara Piala Malaysia 2013

Tahniah Pahang berjaya menewaskan Kelantan 1-0 di pentas akhir Piala Malaysia 2013 sekali gus bergelar juara Piala Malaysia 2013. Pahang dari Pantai Timur berhak untuk merangkul gelaran juara di atas kesungguhan barisan pentadbiran, jurulatih, pemain dan penyokong mereka sendiri.

Pelbagai alasan dilemparkan disebalik kegagalan Kelantan mempertahankan Piala Malaysia edisi kali ini. Nyata kehilangan Obinha menjadi punca utama di samping faktor hujan, taktikal yang tidak menjadi, kelalaian dan kehilangan fokus menjadi alasan turutan.

Selain itu, mungkin juga faktor kontroversi perpindahan pemain dan kesungguhan jurulatih Bojan Hodak sedikit sebanyak memberi kesan kepada corak permainan Kelantan. Biarpun mendapat sokongan penuh penyokong, namun tiada rezeki untuk Kelantan kali ini.

Laluan Kelantan ke pentas Final amatlah boleh dibanggakan apabila berjaya mengatasi kumpulan maut. Kelantan mendahului Pahang, Terengganu dan Negeri Sembilan. Suku akhir yang dramatik mengalahkan Johor DT 6-1 di Kota Bharu adalah pencapaian luar biasa setelah kalah kepada JDT 4-2 di Larkin. Kemudian membedil ATM 2-1 di Selayang sebelum bangkit dalam 10 minit terakhir 2-2 di Kota Bharu untuk menempah tiket ke Final.

Namun segala-galanya tidak menjadi apabila di pentas Final biarpun berjaya menundukkan pasukan-pasukan terhandal di Malaysia.

Diharapkan skuad The Red Warriors mampu bangkit untuk tahun 2014 yang dianggap lebih mencabar. Apa yang boleh dibanggakan, Kelantan merupakan pencetus kepada transformasi bola sepak Malaysia. Tahniah TSAM, kepimpinan KAFA, pemain The Red Warriors dan jutaan peminat dan penyokong fanatik The Red Warriors.
Gomo Kelate Gomo!

1 comment:

  1. The Best The Best The Best The Best The Best The The Best The
    Lucky Club offers over 2500 betting luckyclub.live slots for your favourite games every week - it's the largest selection of slots and casino games!

    ReplyDelete