Keputusan Terkini

Kelantan 0 vs JDT 3 (2 Sep 2014)... Pulau Pinang 1 vs Kelantan 3 (29 Aug 2014)... Kelantan 1 vs ATM 2 (26 Aug 2014)... ATM 0 vs Kelantan 3 (23 Aug 2014)... Kelantan 3 vs Pulau Pinang 1 (19 Aug 2014)... JDT 1 vs Kelantan 0 (13 Aug 2014)...

Artikel Berkaitan...

Tuesday, April 17, 2012

Keputusan T-Team vs Kelantan 1-2, Game 14 Liga Super 2012

Kelantan memulakan aksi pusingan kedua Liga Super 2012 dengan langkah kanan apabila berjaya mencipta kemenangan ke atas T-Team di Kuala Terengganu. Biarpun menang tipis namun kejayaan tetap kejayaan. Syabas dan tahniah diucapkan kepada The Red Warriors. Perlawanan yang dianggap timbal balik pada malam ini sungguh bermakna buat penyokong untuk membalas kekecewaan apabila sekadar seri di laman sendiri tempoh hari.

Gol pada malam ini dijaringkan oleh Canturu manakala gol kedua disumbangkan Ghaddar menerusi sepakan penalti di penghujung separuh masa kedua.

Boleh dikatakan seluruh penyokong The Red Warriors khususnya yang berada di luar Kelantan amat merindui untuk menyaksikan aksi pemain Kelantan di kaca TV. Namun agak malang kerana kita selalu diketepikan sejak kekecohan menimpa TSAM tempoh hari. Bahkan amat bosan melihat team yang sama seperti Lion XII, N9, Terengganu, Selangor sentiasa mendapat perhatian live di Astro Arena mahupun TV1.

Ya, tidak dapat dinafikan lagi inilah permainan sebenar FAM. Semuanya gara-gara untuk menyekat protes penyokong The Red Warriors yang memasang kain rentang dan banner untuk menjatuhkan FAM. Apa yang jelas, mereka sedang takut untuk menghadapi kebenaran dan mengelakkan imej mereka tercalar apabila persatuan bola sepak kebangsaan yang gah dan tertinggi itu berusaha untuk menyekat apa sahaja komen yang berkaitan bola Negeri Kelantan.

Percaya atau tidak, itulah nasib malang yang menimpa The Red Warriors ketika ini. Menyedihkan apabila kita terpaksa bernaung di bawah payungan FAM yang tidak sensitif akan kemahuan dan kehendak penyokong.

Apapun, Kelantan tetap yang terbaik. Kemenangan pada malam ini adalah titik mula untuk langkah yang lebih cemerlang. Seluruh penyokong Kelantan sentiasa bersatu padu dan tidak gentar untuk komen bahkan beribu-ribu komen terbuka dilemparkan di laman FB. Segalanya untuk kebaikan kerana bola sepak tiada makna tanpa penyokong..

Selamat kembali ke Liga Super juga diucapkan kepada Ghaddar. Semestinya sentuhan magis beliau amat ditagih untuk membantu Kelantan mengekalkan rekod kejuaraan dan merapatkan kembali jurang dengan Lion XII yang beraksi lebih-kelebihan-berlebihan perlawanan.

Gomo KELATE Gomo!!!!

No comments:

Post a Comment